Adana 1 Şubesi
SURİYE İZLENİMLERİ...
Mehmet SEZER

SURİYE İZLENİMLERİ…

Memur-Sen olarak Halep'teki gelişmeleri basından takip ettik. Bizler neler yapabiliriz diye düşünürken,genel merkez yönetim kurulumuz 5 maddelik eylem planını açıkladı.

Önce  yurt çapında basın açıklaması yapılması, gıyabi cenaze namazı kılınması,İstiklal caddesinden Galatasaray lisesi önüne kadar yürüyüş, “81 ilden 81 Tır un” kampanyası yapılması,”Halep’e yol aç”sloganıyla Hatay da basın açıklaması yapılması, Suriye sınırında(Reyhanlı) diğer STK larla miting yapılması.

Memur-Sen Adana başkanlar kurulu olarak, basın açıklaması ve gıyabi cenaze namazı kılma eylemlerini yaptık.Sonra şimdiye kadar yardımları yerelde STK lara yönlendiriyorduk.Bu sefer biz Halap’e yol açmak için bir çuval un gönderelim dedik ve eyleme geçtik.Maşallah 1104 çuval unu çok kısa bir sürede topladık(Eğitim-Bir-Sen ve Memur-Sen Kozan ilçe başkanımız ve ekibine özel teşekkür ederim).Basın açıklaması ile İHH Adana temsilcisine teslim ettik.

Toplanan yardımların dağıtıldığı yeri bizzat Memur-Sen Adana heyeti (Mehmet Sezer,Recep Kurum,Mehmet Özdemir ve Umut Gül) olarak görmek için,İHH aracılığıyla gerekli izinler aldık. Adana ‘dan Suriye sınırını geçip yardımların dağıtıldığı yerleri görmek üzere yola çıktık. (04 ocak 2017)

Reyhanlı İHH lojistik merkezinde Zeki Tahiroğlu bizi karşıladı.Hemen bir tercüman ve araç ile sınır ötesine Suriye İHH Babul Hava lojistik merkezine bizi ulaştırdılar.Bizde müthiş bir heyecan,merkezde de hareketlilik vardı.Lojistik merkezi sorumlularından Şuayip Altun bizimle ilgilendi .Araç ve şoför değişiminden sonra ,silahlı bir koruma,Arapça bilen tercüman ve Türkiye’den bizimle gelen tercüman olmak üzere 4 kişiyi Memur-Sen Adana heyetimiz için görevlendirdiler.İlk gözlemim İHH profesyonel çalışıyor.İdlip’e doğru yola çıktık.Kontrol noktalarında silahlı milisler durduruyor, tercüman IHH deyince kapılar açılıyor,heyecanım artıyordu.3 gündür kurulmaya çalışılan,Musul,Halep,Telafer ‘den gelenlerin kaldığı İlk çadır kampı IHH’nın kontrolünde ki Kemmure’ ye varıyoruz. Yağmur yeni durmuş,yer çamur,hava soğuk,su,elektrık,tuvalet,doktor,ilaç yok.15-20 m2 lik Her çadırda 5-6 kişi kalıyor. Yeni bir kepçe gelmiş en az 5 tane çadırda kalanların kullanacağı tuvalet yeri kazmaya çalışıyor.İçimizi bir burukluk kaplıyor.Kendi memleketinde muhacir olmak nede zor.

İncelemelerden sonra Çadır kampından ayrılıyor ve İdlip’in Kelbit ilçesinde yetim çocuklar ve aileleri için yapılan “Rahmet Köyü”ne ulaşıyoruz.2+1 betonarme,okul,cami,hastane,çarşısı ve diğer ihtiyaçlarını karşılayabilecek şeklinde İHH tarafından yapılan ve Mayıs ayında açılması planlanan yetim köyü projesi hakkında bilgi aldık.

Esed veya diğer zalimlerin zulmünden kaçan mazlumların toplanıp dağıtımın yapılacağı İdlip’in Kelbit ilçesinde hazırlanan toplanma merkezine ulaşıyoruz.Sondaj çalışması yapan 01 plakalı  DSİ’nin araçlarını ve çalışanları görünce ayrı bir mutlu oluyoruz.

Atma sınırından,Lazkiye kırsalına kadar olan bölgede 50000’den fazla çadırın olduğu İdlip’in Kerame ilçesinde ki Errisale okulunu ziyaret ettik.Burada bir öğrencinin Eset zulmünden kaçanlara Türkiye’nin el uzatmasını anlatan resimden etkileniyoruz.

İdlip’în Atma ilçesinde İHH’nın günlük 8.000 ekmek ürettirdiği  fırınlardan birini ziyaret ettik.

İdlib’in Dana ilçesindeki; kadın,erkek ve çocuklar için ayrılmış ihtiyaç sahiplerine kupon karşılığı verilen yeni kıyafetlerden oluşan, hayır çarşısını  gezdik.Çalışana ne kadar maaş aldığını sorduğumda,tercüman100 TL deyince şaşırdım.

Son olarak İdlip Akrabat Ortapedi Hastanesi’ni ziyaret ettik.Baş hekim Dr.Muhip’in “Türkiye ile Suriye halklarının arasını açmak,fitne koymak istiyorlar.Biz kardeşiz,gidiş gelişler olsun ki,birbirimizi tanıyalım, bunlara fırsat vermeyelim” temennisine amin diyoruz.

Akşam dönüşte Babul Hava Lojistik Merkezi’nde Şuayip Altun kardeşimiz ile kısa bir değerlendirme yaptık.Türkiye tarafına geçmek üzere bize  başka bir araç tahsis ettiler.Tekrar İHH ‘nın Reyhanlı’daki lojistik merkezine ulaştık Burada yetkililerle vedalaştık.bu ziyarette,IHH’ nın yardım TIR larını Reyhanlıda neden durdurulduğunu daha iyi anladım.1990 lı yıllarda Bosna Hersek’e yardım için kurulan küçük bir kuruluştan,uluslar arası hale geldiğini ,sınır ötesinde profesyonel bir dağıtım organizasyonuyla ülkemizi nasıl temsilettiğini görmek beni mutlu etti.Ayrıca 15 Temmuz’da millet olarak ülkemizi işgal etmek isteyenlere karşı yaptığımız mücadeleyi,farklı yönlerden  anlamak mümkün oldu.

Duygu yoğunluğu içerisinde, Adana’ya hareket ettik.Sabah saat 06’da başlayan anlamlı Suriye yolculuğumuz saat 23’te sona erdi.