Haber
2018-04-02 12:17:35
İMZANI GÖNDER , İRADENİ GÖSTER

Yasal Düzenleme İstiyoruz
 
Eğitim-Bir-Sen Adana Şubesi olarak "PERFORMANS TASLAĞINA HAYIR" DİYORUZ “ŞİDDETE KARŞI YASAL DÜZENLEME İSTİYORUZ” 2 Nisan Pazartesi(bugün) “İMZANI GÖNDER, İRADENİ GÖSTER” sloganıyla 12:30’da Yüreğir Medine Müdafii Fahrettin Paşa A.İ.H.L  sinde 4 merkez ilçemizde imza kampanyamızı başlattık.
3 Nisan Salı(yarın) 11 ilçemizde olmak üzere tüm eğitim kurumlarında 1 ay süreli imza kampanyası başlatıyoruz.
İmza kampanyamızla ilgili İki dilekçemiz var. Birinci dilekçemiz şiddetle ilgili olan TBMM’ye, ikinci dilekçemiz de performansla ilgili olan MEB’e ulaştırılacak. Kampanyamıza katılacak eğitim çalışanlarımız iki dilekçeyi de ayrı ayrı imzalayacak.
Eğitim çalışanlarının imzalamış oldukları dilekçeler iş yeri temsilcilerimiz aracılığıyla ilçe başkanlarına ulaştırılacaktır.
 
 
 

   

    Öğretmenlerimiz, eğitimin niteliğine ve öğretmenin mesleki gelişimine hiçbir katkısı olmayacak aksine kurumsal bütünlüğü bozacak, mesleki motivasyonu düşürecek, çalışma barışını yok edecek, işbirliğini zedeleyecek, öğretmenlik mesleğini örseleyecek performans değerlendirme sürecine tabi tutulmak istenmektedirler.

    Performans değerlendirme taslağının hiçbir hukuki ve kanuni dayanağı yoktur. Eğitim gibi uzun erimli, sonuçları hemen alınamayan bir süreçte, anlık veya kısa vadeli performans ölçümünün mümkün olmadığı eğitimi bilenlerce açık bir gerçektir. Meslekleriyle ilgili konularda söz hakkı verilmeyen, politika belirlenirken tecrübesine müracaat edilmeyen, içerik, yöntem ve materyalleri seçme ve okul yönetimiyle ilgili karar süreçlerine hiçbir zaman dahil edilmeyen, neredeyse eğitimin çeperinin kenarına sıkıştırılan öğretmenlerimizin, tüm bu yanlışların ayyuka çıktığı bir dönemde tek sorumlu ilan edilmesi anlamına gelecek performans taslağını haksız bir değerlendirme ve hukuksuz bir uygulama olarak görüyoruz.

   

    Yüz yüze bakanları karşı karşıya getirecek, not vermesi gerekeni not alana dönüştürecek, eğitimin paydaşlarını gerçek rollerinden uzaklaştıracak bir değerleme sisteminden medet ummak, sahip olduğumuz değerleri de israf etmek olacaktır.

    Okulların bunduğu sosyal konumu, ekonomik imkânlarını, fiziki donanım ve altyapılarını, öğrenci profilini, ebeveynlerin statüleri arasındaki farkları dikkate almayan bir değerlendirme anlayışı ülke gerçeklerinden de uzaktır. Bu durum, eşitsizlikler içinde adalet aramak, yeni hak kayıplarına kapı aralamak, yeni çatışma alanları üretmekten başka bir işe yaramayacaktır.

    Eğitim sisteminin geldiği bu son noktada karar alıcıları hesaba dahil etmeyen, hatalı politika belirleyenlerin performansına odaklanmayan, “biz yaptık oldu” anlayışını sürdürenlerin performansını öncelikle değerlendirmek daha doğru bir başlangıç olacaktır.

Eğitimin öznesi olan eğitimciler şiddetin nesnesi haline gelmiştir.

    Her geçen gün artan şiddet olayları birçok eğitimciyi mağdur etmekte, eğitim camiasını hem tedirgin etmekte hem de üzmektedir. Önceden itibarın, ihtimamın ve saygının odağında olan öğretmenlerimiz artık hakaretin, şiddetin ve itibarsızlaştırma sarmalının içine düşürülmüştür. Aklıselim insanlar için bu bir mesleğin yıpranması değil bir milletin geleceğinin yok edilmesidir. Münferit eylemler olmaktan çıkmış, gittikçe yaygınlık kazanmış, artık toplumsal bir yara haline gelmiş bu şiddet, eğitim öğretim hizmetinin yürütülmesini olumsuz etkilemekte, eğitimcilerin verimliliğini düşürmektedir.

    Bir daha Ayhan Öğretmenlerin görevi başında öldürülmemesi, İhsan Ağca’ ların, Yusuf ve Gülhan öğretmenlerin bıçaklanmaması, Yunus öğretmenlerin zorbalarca darp edilmemesi için tüm eğitim kurumlarından sesleniyor, şiddete dur diyoruz.

    Bu şiddet olaylarına dur diyecek bir irade gösterilmez, şiddet uygulayan kişiler hak ettikleri cezaya çarptırılmazlar ve daha ciddi, caydırıcı tedbirler alınmaz ise çok daha ağır olaylarla karşı karşıya kalabiliriz.

    Bu doğrultuda eğitim çalışanlarına karşı eğitim öğretim hizmeti sunumundan kaynaklı şiddet eylemlerine yönelik cezai ve hukuki tedbirlerin alınması artık kaçınılmazdır. Eğitimciler olarak şiddet olaylarına karşı caydırıcı nitelikte yasal düzenlemeler yapılmasını acilen talep ediyor ve bekliyoruz.

     Eğitim-Bir-Sen Adana şubesi olarak “Öğretmen Performans Değerlendirme Taslağına Hayır diyoruz, Şiddete Karşı Yasal Düzenleme İstiyoruz” mesleğimizin daha fazla yıpratılmasına müsaade etmeyeceğimizi buradan haykırıyoruz. Bildiğiniz gibi 27 Mart Salı günü İstasyon meydanında basın açıklaması yaparak bu duruma itiraz etmiştik. Bugün de Türkiye genelinde performans taslağına itirazımızı tescilleyecek imzaları atıyor, şiddete dur diyecek iradeyi gösteriyoruz.  Bugün 4 Merkez İlçemiz olan Yüreğir-Seyhan-Çukurova-Sarıçam’da,  Yarın ise diğer 11 ilçemizde olmak üzere tüm eğitim kurumlarında “İmzanı Gönder, İradeni Göster” sloganıyla 1 ay süreli imza kampanyamızı başlatıyoruz. Kampanyamızı, geçen yıl bu okulda görev yapan Müdür Yardımcımız İhsan Ağca’nın öğrencisi tarafından bıçaklanarak hayatta kalma mücadelesi vermesi dolayısıyla Medine Müdafii Fahreddin Paşa Anadolu İmam Hatip Lisesinde başlatıyoruz.

      81 ilde üyelerimizin emeği, tüm eğitim çalışanlarının desteğiyle büyüteceğimiz bu sese, yetkililerin sessiz kalmamasını umuyor haksızlığa ve zorbalığa karşı sonuna kadar mücadele edeceğimizi kamuoyuyla paylaşıyoruz.

                                                                                                                             Mehmet Sezer

                                                                                                    Memur-Sen ve Eğitim-Bir-Sen Adana İl Başkanı

MEMUR-SEN
KONFEDERASYONU
EĞİTİMCİLER BİRLİĞİ
SENDİKASI
Zübeyde Hanım Mahallesi Sebze Bahçeleri Caddesi No:86
Altındağ - Ankara / TÜRKİYE
Tel : 0.312 231 23 06 Faks : 0.312 230 65 28
ebs@ebs.org.tr
Copyright © Eğitim Bir Sen