Haber
2015-07-27 12:15:13
EĞİTİM-BİR-SEN TOPLU SÖZLEŞME TALEPLERİMİZ

Eğitim-Bir-Sen, 3. Dönem Toplu Sözleşme taleplerini Devlet Personel Başkanlığı’na iletti. Genel Başkan Ali Yalçın, Genel Başkan Vekili Latif Selvi, Genel Başkan yardımcıları Ramazan Çakırcı, Şükrü Kolukısa, Hasan Yalçın Yayla ve Atilla Olçum ile birlikte, 2016-2017 yıllarına ilişkin eğitim hizmet kolu çalışanlarının taleplerini içeren dosyayı Devlet Personel Başkanlığı’na teslim etti.

 

Eğitim-Bir-Sen’in talepleri özetle şu şekilde:

 

1-2. Dönem Toplu Sözleşme hükümlerinin hizmet koluna ilişkin ve hizmet kolunu ilgilendiren genel hükümlerinin uygulanmasına aynen devam edilmesi.

 

 

2-Ek gösterge artışı  

 

-Hizmet kolu kapsamındaki tüm kurum ve kuruluşlarda; Genel İdare Hizmetleri Sınıfı’na dâhil il milli eğitim müdürü, il milli eğitim müdür yardımcısı, ilçe milli eğitim müdürü, şube müdürü, sayman, döner sermaye saymanı ve fon saymanı kadrolarında bulunanların ek göstergelerinin 3600’e çıkartılması,

 

-Şube müdürü haricinde kalanların mevcut ek gösterge rakamlarının 600 puan artırılması,

 

-Yardımcı Hizmetler Sınıfı’na dâhil kadrolarda bulunanlara ek gösterge uygulanması.

 


 

3-Özel hizmet tazminatı

 

-Genel İdare Hizmetleri, Denetim Hizmetleri, Teknik Hizmetler ve Yardımcı Hizmetler Sınıfı çalışanlarının özel hizmet tazminatlarının 20 puan (157,85.-TL) artırılması,

 

-Talim ve Terbiye Kurulu Uzmanı, Eğitim Uzmanı ve şef kadrolarında bulunanların özel hizmet tazminatlarının ilaveten 15 puan (118,40.-TL) artırılması.

 

 

4-Görevlendirilen personele giyim yardımı ödenmesi.

 

 

5-İtfaiyeci kadrosunun hizmet sınıfının GİH olarak değiştirilerek emeklilik işlemleri ile emeklilikle ilgili hakları dâhil personel mevzuatına dair bütün iş ve işlemlerinin GİH sınıfı personeli kapsamında gerçekleştirilmesi.

 

 

6-Aşçı kadrosunda çalışanların hizmet sınıfının Teknik Hizmetler Sınıfı olarak değiştirilmesi.

 

 

7-Öğretmen kadrolarında bulunanların ek göstergesinin 600 puan artırılması.

 

 

8-Öğretmenlerin eğitim-öğretim tazminatı oranlarının 50 puan (394,65.-TL) artırılması.

 

9-Öğretmenlerden doktora programlarından mezun olanların, eğitim-öğretim tazminatlarının yüzde 100 artırımlı ödenmesi.

 

 

10-2006/10344 sayılı Bakanlar Kurulu Kararına ekli (IV) sayılı Cetvelde yer alan kalkınmada öncelikli yörelere sürekli görevle atanan öğretmenlere; bu yörelerde fiilen çalıştıkları sürece ek gösterge dâhil en yüksek devlet memuru aylığının; 1. bölgede görev yapanlara yüzde 10’u; 2. bölgede görev yapanlara yüzde 30’u; 3. bölgede görev yapanlara yüzde 40’ı; 4. bölgede görev yapanlara yüzde 50’si; 5. bölgede görev yapanlara yüzde 60’ı; 6. bölgede görev yapanlara yüzde 75’i; 7. bölgede görev yapanlara yüzde 90’ı oranında ek tazminat ödenmesi.

 

 

11-Millî Eğitim Bakanlığı kadrolarında bulunan tüm kamu görevlilerine, her yılın 15 Eylül tarihinde ek gösterge dâhil en yüksek devlet memuru aylığının yüzde 165’i oranında (1302,34.-TL) öğretim yılına hazırlık ödeneği ödenmesi.

 

 

12-Sınav görev ücretleri

Ek Ders Usul ve Esasları’nın 12. maddesinin beşinci fıkrasında sayılan sınavlarda görev alanlara, ek ders ücreti yerine (ÖSYM sınavlarında uygulanan) 18.01.2012 tarihli ve 2012/2723 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Sınav Ücretlerine İlişkin Usul ve Esaslara göre sınav görev ücreti ödenmesi.

 

 

13-Nöbet ücreti ödenmesi

Nöbet tutulan eğitim kurumlarında görevli müdür ve müdür başyardımcıları ile ilgili mevzuatına göre nöbet görevi verilen ve bu görevi fiilen yerine getiren müdür yardımcısı ve öğretmenlere nöbet tuttukları her gün için 6 saat ek ders ücreti ödenmesi.

 



 

 

14-Ek ders ücretleri

 

-Ek ders ücretlerinin gündüz öğretimi için 20,35.-TL, gündüz öğretimi dışında kalan öğretim için 23,26.-TL’ye çıkartılması,

 

-Eğitim kurumlarında müdür, müdür başyardımcısı ve müdür yardımcısı olarak görev yapanlar ile bu görevleri vekâleten yürütenlerin haftada 6 saate kadar ders okutmakla yükümlü tutulması,

 

-Öğretmenlere aylık ve ek ders ücreti karşılığında okuttukları her 6 ders saatine karşılık 1 saat ders dışı hazırlık ve planlama karşılığı ek ders ücreti ödenmesi,

 

-Ek ders ücretlerinin, fiilen girilen ders saati sınırlaması olmaksızın yüksek lisans eğitimini tamamlamış olan yönetici ve öğretmenlere yüzde 25, doktora eğitimini tamamlamış olan yönetici ve öğretmenlere yüzde 40 oranında fazlasıyla ödenmesi,

 

-2429 sayılı Ulusal Bayram ve Genel Tatiller Hakkında Kanun ile belirlenen genel tatil günlerinde yerine getirilemeyen ders görevlerinin yapılmış sayılması,

 

-İkili öğretim yapılan eğitim kurumu müdür, müdür başyardımcısı ve müdür yardımcılarına yönetim görevi karşılığında haftada 10 saat ek ders ücreti ayrıca ödenmesi,

 

-Milli Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Kararın 12. maddesinin birinci fıkrası çerçevesinde yapılan yabancı dil sınavlarında yazılı ve sözlü sınav komisyonlarında görev alan komisyon üyelerine, her bir komisyon üyeliği ücretinin ayrı ayrı ödenmesi,

 

-Kurumlarınca, hafta içi normal çalışma saatleri dışında ve hafta sonlarında düzenlenen hizmet içi eğitim, kurs, seminer, toplantı ve benzeri etkinliklere katılan yönetici, öğretmen ve diğer personele, her gün için 3 saat ek ders ücreti ödenmesi,

 

-Okulların türlerine bakılmaksızın ders niteliğinde yönetim görevi karşılığı olmak üzere,  eğitim kurumu müdürlerine haftada 25 saat, müdür başyardımcılarına haftada 23 saat, müdür yardımcılarına haftada 20 saat, müdür yetkili öğretmenlere haftada 5 saat ek ders ücreti ödenmesi; bu ücretlerin, mesleki ve teknik ortaöğretim kurumları, özel eğitim kurumları, güzel sanatlar ve spor liseleri, sosyal bilimler liseleri, Anadolu liseleri ve fen liseleri yöneticilerine haftada 5 saat; yatılı ve pansiyonlu eğitim kurumları yöneticilerine haftada 8 saat; tam gün tam yıl eğitim yapılan eğitim kurumları yöneticilerine ise haftada 10 saat fazla ödenmesi,

 

-Sınıf öğretmenleri ile mesleki ve teknik eğitim kurumlarındaki bölüm, atölye ve laboratuvar şefi olarak görev yapanlara, sınıf/şube rehber öğretmenliği görevi veya danışman öğretmen görevi verilebilmesi ve bu görevleri karşılığında haftada 2 saat ek ders ücreti ödenmesi,

 

-Mesleki ve teknik öğretim kurumlarında görevli öğretmenlerden yaz tatilinde işletmelerde meslek eğitimi ve staj kapsamında görevlendirilenlere, haftada 44 saate kadar ek ders görevi verilebilmesi ve fiilen yapılan görev karşılığında ek ders ücreti ödenmesi,

 

-Anasınıflarında görevli öğretmenlere, fiilen görev yapılan her gün için ilave 2 saat ek ders ücreti ödenmesi,

 

-Örgün ve yaygın eğitim kurumlarında cumartesi ve pazar günleri ile yarıyıl ve yaz tatillerinde ve diğer günlerde saat 18.00’dan sonra yapılan yüz yüze eğitim veya yüz yüze eğitim kapsamında düzenlenen kurslarda görev alan yönetici ve öğretmenler ile açıköğretim öğrencilerinin örgün eğitim kurumlarında cumartesi ve pazar günlerinde gördükleri yüz yüze eğitim kapsamında ders okutmak üzere görevlendirilen yönetici ve öğretmenlerin ek ders ücretlerinin, söz konusu sürelerde yüzde 100 artırımlı ödenmesi,

 

-Milli Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Kararın 5. maddesinin birinci fıkrası kapsamında, örgün ve yaygın eğitim kurumlarında görevli, okul öncesi ve sınıf öğretmenleri ile atölye ve laboratuvar öğretmenleri haftada aylık karşılığı 15 saat ders okutmakla yükümlü tutulması,

 

-Proje kapsamında yurt dışında görevlendirilen yönetici ve öğretmenler, bu sürelerde aylık karşılığı ve varsa ek ders ücreti karşılığı ders görevlerini yapmış sayılmaları,

 

 

15-Kurs merkezlerinde görevli personelin ücretlerinin fazla çalışma ücretinin beş katı tutarında ödenmesi,

 

 

16-İkili eğitim yapılan eğitim kurumlarında görevli öğretmen haricindeki fazla çalışma ücretinin beş katı tutarında ödenmesi,

 

 

17-İkramiye

Hizmet sınıfına bakılmaksızın eğitim kurumlarında görev yapan personele, her yıl 24 Kasım Öğretmenler Günü’nde ek gösterge dâhil en yüksek devlet memuru aylığının yüzde 250’si tutarında (1.973,25.-TL) ikramiye ödenmesi,

 

 

18-Öğretmenlik kariyer basamakları

 

-Milli Eğitim Bakanlığı kadrolarında, Eğitim ve Öğretim Hizmetleri Sınıfına dâhil kadrolarda bulunanlardan en az beş yıl süreyle fiilen öğretmenlik yapmış olan yüksek lisans mezunlarına uzman öğretmen, doktora mezunlarına başöğretmen unvanı verilmesi,

 

-Toplu sözleşmenin imza tarihini müteakip bir yıl içinde uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik sınavları yapılması; mezkûr sınavın iki yılı geçmeyecek dönemlerle yinelenmesi,

 

-Uzman öğretmenlik için en az beş yıl süreyle fiilen öğretmenlik yapmış olanların; başöğretmenlik için ise en az üç yıl süreyle fiilen uzman öğretmenlik yapmış olanların sınava katılmak üzere müracaat edebilmesi,

 

 

19-İLKSAN üyeliği

 

01.06.2012 tarihinden önce Milli Eğitim Bakanlığı kadrolarına atananlardan 13.01.1943 tarihli ve 4357 sayılı Kanun’un 11. maddesi kapsamında bulunanlar bakımından İLKSAN üyeliğinin isteğe bağlı kılınması.

 

 

20-Maarif müfettişlerinin tümüne Görev, Makam ve Özel Hizmet Tazminatı ödenmesi.

 

 

21-Yurt dışında geçici görevlendirilen öğretmen ve eğitim kurumu yöneticilerine, 657 sayılı Kanun ile 926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanunu’na tabi olup yurt dışı kadrolara sürekli görevle atanan personel için ilgili yıl Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu’nda öngörülen usul ve esaslara göre kira bedeli ödenmesi.

 

 

22-Üniversite ödeneğinde 50 puan artış gerçekleştirilmesi.

 

 

23-Üniversitelerde 657 sayılı Kanun’a tabi olarak çalışan personele geliştirme ödeneği ödenmesi.

 

 

24-Üniversitelerde çalışan 657 sayılı Kanun’a tabi personele Yükseköğretim Tazminatı ödenmesi.

 

 

25-Geliştirme Ödeneği ödenmesine 15.12.2015 tarihinden sonra da devam edilmesi.

 

 

26-Geliştirme ödeneğinin artırımlı ödenmesi

Profesör, doçent, yardımcı doçent ve araştırma görevlisi dışındaki kadrolara atanmış öğretim elemanlarına, geliştirme ödeneği miktarının yüzde 50’sinin değil, 2/3’ünün ödenmesi.  

 

 

27-Üniversitelerde fakülte sekreteri, enstitü sekreteri ve yüksekokul sekreteri kadrolarında görev yapanlar ile genel sekreter yardımcılarının 657 sayılı Kanun’un 43. maddesi kapsamında ek göstergelerinin 3600 olarak uygulanması.

 

 

28-Öğretim elemanlarının ek ders ücretlerinin artırılması  

Profesör kadrosunda bulunanlar için 34,55.-TL, doçent kadrosunda bulunanlar için 28,79.-TL, yardımcı doçent kadrosunda bulunanlar için 23,03.-TL ve öğretim görevlisi ve okutman kadrolarında bulunanlar için 18,42.-TL birim saat brüt ek ders ücreti ödenmesi.

 

 

29-Kadrolara atanamayan doçentlerin özlük hakları

Doçentlik unvanını almasına rağmen doçent kadrolarına atanamayan doçentlere, 2914 sayılı Kanun’un 5. maddesi ve kanuna ekli Ek Gösterge Cetvelinde “doçentler” için öngörülen ek gösterge oranlarının uygulanması.

 

 

30-Üniversitelerde görevli 657 sayılı Kanun’a tabi personele döner sermaye ödenmesi

Bünyesinde Ziraat ve Veteriner fakülteleri, Sivil Havacılık Yüksekokulu ile atölye ve laboratuvar bulunan yükseköğretim kurumları; ulusal düzeyde açık ve uzaktan öğretim yapan yükseköğretim kurumları ile düzenli döner sermaye geliri olan yükseköğretim kurumlarında üretilen mal ve hizmetlerden elde edilen döner sermaye gelirlerine katkısı olan 657 sayılı Kanun’a tabi olarak istihdam edilen personele döner sermaye katkı payı ödenmesi.

 

 

31-Üniversitelerde görevli genel sekreter yardımcıları ile daire başkanlarına, (2000) gösterge rakamı üzerinden makam tazminatı ödenmesi.

 

 

32-Üniversitelerde görev yapan fakülte sekreterleri, yüksekokul sekreterleri ve enstitü sekreterlerine, üniversite genel sekreterleri için öngörülen makam tazminatı ödenmesi.

 

 

33-Araştırma görevlilerinin derece yükseltilmesi

2914 sayılı Kanun’a tabi araştırma görevlilerinin, 2914 sayılı Kanun’un 7. maddesinde usul ve esaslar çerçevesinde birinci dereceye kadar inebilmeleri.

 

 

34-Öğretim elemanları hakkında sicil uygulamasının kaldırılması.

 

 

35-Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP)) kapsamında 2914 sayılı Kanun’a tabi olarak üniversitelerin araştırma görevlisi kadrolarında bulunan personelden, YDS veya eşdeğerliliği YÖK tarafından kabul edilen dil sınavından 65 puanın altında puan alanların kadroları ile ilişiklerinin kesilmemesi.

 

 

36-2547 sayılı Kanun’un 50/D maddesi kapsamındaki personelin, 2547 sayılı Kanun’un 33. maddesinin (a) bendi kapsamında araştırma görevlisi kadrolarına atanmaları.

 

 

37-2547 sayılı Kanun’un 35. maddesi kapsamındaki görevlendirmelerde mecburi hizmet yükümlülüğüne tabi tutulmanın ve taahhüt-kefalet senedi alınmasının kaldırılması.

 

 

38-Teknik Hizmetler Sınıfı’na dâhil edilen personelin özel hizmet tazminatı

Yükseköğretim kurumlarında Folklor Araştırmacısı, Müze Araştırmacısı, Kütüphaneci, Arşivci, Kitap Patoloğu ve Sosyolog unvanlı kadrolarında çalışan personele, 2006/10344 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı eki (II) sayılı Cetvelin (E) Teknik Hizmetler Bölümü’nün 1/c maddesinde öngörülen oranlarda söz konusu Bakanlar Kurulu Kararında belirtilen usul ve esaslar dâhilinde özel hizmet tazminatı ödenmesi. 

 

 

39-Üniversitelerin ikinci öğretim yapılan birimlerinde fazla çalışma ücreti yönünden fazla çalışma ücreti ödenecek azami süreyi “ayda elli saatle”; fazla çalışma ücreti ödenebilecek personel sayısını ise ikinci öğretim yapılan birimlerin kadrolarında bulunanlar için birim kadrolarında bulunan idari personel sayısının yüzde 30’u, diğer birimlerden görevlendirilenler için ise üniversite kadrolarında bulunan idari personel sayısının yüzde 10’u ile sınırlayan hükümlerin kaldırılması.

 

 

40-KYK yurt personelinin nöbet ücreti

Yurtlarda görev yapan personelin özel ve gece hizmetlerinde geçen çalışma sürelerine karşılık, Yılı Bütçe Kanunu’na ekli K Cetvelinde kuruma bağlı yurtlarda görev yapan personel için öngörülen fazla çalışma ücretinin beş katı tutarında fazla çalışma ücreti ödenmesi.

 

 

41-KYK yurtlarında çalışanlardan, 2006/10344 sayılı Bakanlar Kurulu Kararına ekli (IV) sayılı Cetvelde yer alan kalkınmada öncelikli yörelere sürekli görevle atananlara bu yörelerde fiilen çalıştıkları sürece ek gösterge dâhil en yüksek devlet memuru aylığının; 1. bölgede görev yapanlara yüzde 10’u; 2. bölgede görev yapanlara yüzde 30’u; 3. bölgede görev yapanlara yüzde 40’ı; 4. bölgede görev yapanlara yüzde 50’si; 5. bölgede görev yapanlara yüzde 60’ı; 6. bölgede görev yapanlara yüzde 75’i; 7. bölgede görev yapanlara yüzde 90’ı oranında ek tazminat ödenmesi.

 

 

42-Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğü ve bağlı birimlerinde görev yapan personele, Personel Yönetmeliği’nin 13. maddesine istinaden iki aylık brüt ücretleri tutarında ikramiye ödenmesi.

 

 

43-Koruma ve güvenlik görevlilerinin yurt yönetim memurluğu kadrolarına atanması.

 

 

44-Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğü personelinin çocuklarının yurt hizmetlerinden indirimli faydalandırılmaları. 

 

 

 

 

 

MEMUR-SEN OLARAK TOPLU SÖZLEŞME TALEPLERİMİZ

Memur-Sen’in “2016-2017 Toplu Sözleşme Talepleri” Genel Merkez Yönetim Kurulu Üyeleri, Memur-Sen’e bağlı sendikaların Genel Merkez Yönetim Kurulu Üyeleri ve Memur-Sen 81 İl Temsilcisinin katılımıyla Genel Merkezde yapılan basın açıklaması ile kamuoyuna duyuruldu. Basın açıklaması Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın tarafından yapıldı.

 

Yoğun katılımla gerçekleştirilen açıklamanın ardından kortej halinde Memur-Sen Genel Merkezi’nden Devlet Personel Başkanlığı’na yürüyen grup, “Memuruz, Haklıyız, Kazanacağız”, “Kalkınmadan Pay İstiyoruz”, “Sadaka Değil, Toplu Sözleşme” şeklinde sloganlar attı. Devlet Personel Başkanlığı’nın önünde toplanan Memur-Sen’liler, bir süre burada eylem yaptı. Yapılan eylemin ardından talepler Devlet Personel Başkanlığı’na teslim edildi.

 

 

MAAŞ VE ÜCRETLERE ZAM TEKLİFİMİZ; YÜZDELİK ZAM+TABAN AYLIĞA ZAM+REFAH PAYI+ENFLASYON FARKI OLACAK

Kamu görevlilerinin maaş ve ücretlerine;

2016 yılında; Birinci Altı Ayda %8, ikinci Altı Ayda %8 ve 1 Ocak 2016’dan geçerli olmak üzere taban aylığına 150 TL Zam+ 2015 yılı ekonomik Büyüme Oranının %50’si ve üç aylık dönemlerdeki büyüme oranları kadar Refah Payı artışı+ Enflasyon farkı istiyoruz.

2017 yılında; Birinci Altı Ayda %7, ikinci Altı Ayda %7 ve 1 Ocak 2017’den geçerli olmak üzere taban aylığına 100 TL Zam+ 2017 yılında  üç aylık dönemlerdeki ekonomik büyüme oranı kadar Refah Payı artışı+Enflasyon farkı istiyoruz.

 

27temmuz2015dpb6

 

Memur-Sen, başta üyelerinin istekleri ve kamu görevlilerinin beklentileri olmak üzere enflasyon hedefleri ile gerçekleşme oranları arasındaki sapma rakamlarını,  orta vadeli mali plan ve programlarındaki sayıları, büyüme oranlarını, ithalat ve ihracat rakamlarını, Merkez Bankası ve Hazine verilerini dikkate alarak teşkilatından gelen mali, sosyal ve özlük haklarına ilişkin talepleri yapmış olduğu teknik ve istişare nitelikteki toplantılarla teklif haline çevrildi. Bu çalışmalar sonucu oluşan kamu görevlilerine yönelik 3. Dönem toplu sözleşmesine yönelik teklifler 26.07.2015 tarihinde gerçekleştirilen 22. Genişletilmiş Başkanlar Kurulu Toplantısında 81 ilden gelen Memur-Sen İl Temsilcileri ile bir kez daha değerlendirilerek son halini aldı.

 

27temmuz2015dpb5

 

KAMU GÖREVLİLERİNİN TEMSİLCİSİ MEMUR-SEN

Basın açıklaması ile Memur-Sen’in taleplerini kamuoyuna duyuran Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, Kamu görevlilerinin; haklarını, taleplerini, beklentilerini ve güvenlerini Memur-Sen’e teslim ettiğini dile getirerek, “Bu sayılar üzerinden ortaya çıkan tablonun arkasındaki bir başka gerçek; Memur-Sen hizmet kollarının tamamında yetkili sendikalarıyla sahadadır, masadadır. Tabi burada ilginç bir durumu da dikkate sunmak istiyorum. Kamu görevlilerinin itibar etmediği, küçülmeye, çökmeye ve erimeye başlayan iki konfederasyon, Kanun koyucunun merhametiyle toplu sözleşme masasında yer alacaklar. Kamu görevlileri nezdinde yetkileri yok, imza yetkileri yok, itiraz yetkileri yok masada temsilcileri var. Bu çelişki, kamu görevlileri sendikacılığının en büyük sorunu haline gelmiştir. Bununla da sınırlı değil, masada yetkileri yok, sahada etkileri yok; ancak toplu sözleme teklifi hazırlayıp masaya sunma durumları var. Konfederasyon ve sendika düzeyinde tek yetkili konumundaki Memur-Sen ailesi gerçeğine rağmen, Kamu Sen ve KESK’in toplu sözleşme masasındaki varlıkları kanuni olsa da meşru değildir, hukuki değildir.  Nimet avcılığı yapma imkanını kullanan bu iki Konfederasyon, riskleri üstlenmekten ise azad edilmiş konumdalar” dedi.

 

27temmuz2015dpb8

 

İŞ GÜVENCESİNE DOKUNDURTMAYIZ

“Memur-Sen Konfederasyonu olarak; iş güvencesine dokundurtmadan toplu sözleşme hakkını elde edilmesini en önemli sendikal kazanım buna öncülük yapmayı da en önemli sendikal başarımız olarak görüyoruz” diyen Yalçın, sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Kamu görevlilerinin iş güvencesi, kuruluşumuzdan bugüne ve bugünden yarına vazgeçmediğimiz, vazgeçmeyeceğimiz en önemli kırmızıçizgimizdir. İş güvencesine dokundurtmamak yanında bütün kamu görevlilerinin istihdam türü yönüyle iş güvencesine sahip olması da en büyük hedefimizdir. Bu çerçevede, yakın geçmişte 4/B ve 4/C kapsamında istihdam edilen arkadaşlarımızın kadroya geçirilmesini, yıl boyunca istihdam edilmelerini sağladık. Bu yılda, hem 4/B ve 4/C için kadro isteyeceğiz. Bununla yetinmeyip, üniversiteli işçiler ve KİT personelinin de istekleri halinde kadroya geçirilmesi teklifimizi masaya taşıyacağız. Kuralsız ve düzensiz çalışma olarak gördüğümüz ve insan onuruyla bağdaşmadığına inandığımız esnek ve taşeron çalıştırmaya da şiddetle karşı çıkıyoruz. Modern kölelik diyebileceğimiz güvencesiz esnek çalışma ve taşeronlaşmaya karşı mücadelemiz, taşeron mağduru işçi kardeşlerimiz kurtuluncaya kadar, kamu hizmetlerinde taşeron uygulamaları son buluncaya kadar devam edecek.”

 

27temmuz2015dpb1

 

KAMU GÖREVLİLERİNİN GENELİYLE İLGİLİ SİYASET YASAĞI KALDIRILMALI

Kamu görevlilerinin siyaset, çalışma, örgütlenme ile toplantı ve gösteri haklarının önünde bulunan engellerin kaldırılması için mücadele ettiklerinin altını çizen Yalçın, kamu görevlilerinin geneliyle ilgili siyaset yasağının kaldırılmasını talep ettiklerini açıkladı. Yalçın, örgütlenmeye yönelik sınırlamaların kaldırılmasını, emeklilere, polislere, hakim ve savcılara sendika hakkı verilmesini, kamu görevlilerine savunma hakkı kapsamında grev hakkının tanınmasını istediklerini vurguladı.

 

Mali haklarla ilgili talepler belirlenirken hiçbir şekilde Maliye Bakanlığı, Hazine Müsteşarlığı ve Merkez Bankası’nın orta ve uzun vadeli hedeflerini dikkate almadıklarının altını çizen Yalçın, “Çünkü bu kurumlarımızın hedefleri tutmuyor,  hedeflerini yıl içinde defalarca revize etmek zorunda kalıyorlar. Özellikle enflasyona ilişkin tahminlerini ve hedeflerini revize ediyorlar buna rağmen tahmin edilen ve hedeflenen enflasyonla gerçekleşen enflasyon arasında yüzde 60’lara varan sapmalara şahit olduk. Devletin kendi gelir kaynaklarının (vergi ve harçların vb.) tutarlarında yapılacak artışa ilişkin Yeniden Değerleme Oranı enflasyon oranının üstünde belirlenirken, kamu görevlilerinin, asgari ücretlilerin ve kamu işçilerinin maaş ve ücretlerinde yapılacak artışta “enflasyona karşı koruma” stratejisi uygulanıyor.  Maaş ve ücretlerde enflasyon oranında artış yapılması sıfır zam demektir. Cepteki paranın nominal değerinin korunması, reel olarak artış olmaması demektir. Bunun anlamı, gelir artmayacak, tasarruf yapamayacaksınız, borçlanmadan yatırım kalemlerine yönelemezsiniz demektir. Satın alma gücünüzün düşmesi, konjonktürel etkilere açık hale gelmesi demektir” şeklinde konuştu.

 

27temmuz2015dpb2

 

TAHMİNLERLE DEĞİL, GERÇEKLERLE MASAYA GELİN

Kamu İşvereninin planlar üzerinden tekliflerle gelmesini, uzlaşmamaya, Toplu Sözleşme imzalamaya niyeti olmadığının göstergesi olarak nitelendiren Yalçın, “Yeniden Değerleme Oranı’nın 2015 yılı için %10.11, kamu işçileriyle yapılan sözleşmenin seyyanen yapılan ödemeler, sosyal yardım eklentileri ve diğer mali portföy hariç olmak üzere birinci altı ay için %6 ikinci altı ay için %5 olduğu gibi gerçeklerin farkında olduğumuzu Kamu İşvereni bilmeli ve masaya bütün bu veriler üzerinden oluşturduğu ikna edici bir teklifle gelmelidir. Bu yıl, Kamu İşvereni’nden, artırma eğilimli pazarlık bekliyoruz. Bizim teklifimizi eksiltemeye değil, kendi tekliflerini artırmaya hazır olarak masaya oturmaları, uzlaşması bir tutum olur.   Memur-Sen olarak, gerçekleşen veya bugün itibariyle ortaya çıkan ekonomik ve sosyal verileri esas alıyoruz.  Bankaların tüketici faiz oranlarının arttığı, kar marjlarının %20’lerden aşağı düşmediği, kamu görevlilerinin günlük yaşantılarına etki edecek ürünlerdeki enflasyonun %10’ları aştığı Kamu İşvereni’nin de bildiği gerçekler. Bütün bunlar ışığında, bu yıl enflasyona ezdirilmeyen kamu görevlisi değil, gerçek anlamda maaş ve ücretlerine zam yapılan kamu görevlisi bordroları üretmek için masada olacağız” dedi.  

 

27temmuz2015dpb3

 

YÜZDELİK ZAM+ TABAN AYLIĞA ZAM+REFAH PAYI+ENFLASYON FARKI

Toplu sözleşme tekliflerinin gövdesini dört ana başlığın oluşturduğunu, görüşmelerin Yüzdelik Zam+ Taban Aylığa Zam+Refah Payı+Enflasyon farkı üzerinden yürüteceklerini belirten Yalçın, “Bu dörtlü pakete; vergi kesintisi kaynaklı maaş kayıplarının tazmini, ek ödemelerin emekli maaşına ve ikramiyesine yansıtılması, kadın ve engellilere yönelik özel taleplerimiz, emekli maaşının artmasını sağlayacak tekliflerimiz, Ek gösterge adaletsizliğinin giderilmesi, başta Aile yardımı olmak üzere, doğum yardımı, ölüm yardımı, kreş yardımı, yemek ve ulaşım yardımı gibi sosyal hak ve yardımlara ilişkin teklif ve taleplerimiz eşlik edecek. Tekliflerimizin hangi konu başlıklarından oluştuğunu genel hatlarıyla belirttim. Peki ne isteyeceğiz, ne kadar isteyeceğiz. Bu oranlar ve tutarlar üzerinden, maaşlarda ne kadar artış olacak. En düşük devlet memuru maaşı, ortalama memur maaşı nasıl etkilenecek bunları da paylaşalım. Göreve yeni başlayan 15 inci derecenin 1 inci kademesinden 1.975,00 TL (60 TL’lik Toplu Sözleşme İkramiyesi dâhil) maaş almakta olan bekâr hizmetli bir memurun 1 Ocak 2016 tarihi itibariyle eline geçen net maaş 1 Temmuz 2016 tarihine kadar 2.356,00 TL olacak. Bunun oransal karşılığı ise en düşük devlet memuru maaşında % 19,34 artış olmasıdır. Bu memurun yıllık maaşı ise 2.732,00 TL olmakta ve maaşında %28,89 artış söz konusu olmaktadır” şeklinde konuştu.

 

27temmuz2015dpb4

 

İşte Genel Başkan Ali Yalçın’ın kamuoyuna duyurduğu Memur-Sen’in

“2016-2017 Toplu Sözleşme Talepleri”

MEMUR-SEN
KONFEDERASYONU
EĞİTİMCİLER BİRLİĞİ
SENDİKASI
Zübeyde Hanım Mahallesi Sebze Bahçeleri Caddesi No:86
Altındağ - Ankara / TÜRKİYE
Tel : 0.312 231 23 06 Faks : 0.312 230 65 28
ebs@ebs.org.tr
Copyright © Eğitim Bir Sen